29 Kasım 2012 Perşembe

Kumpir

 Ortaköyde kumpir yemeyi çok severim geçenlerde birden aklıma geldi evde neden olmasın ki dedim, evimizde boğaz manzarası yok ama lezzet olarak pek de aratmadığını söyleyebilirim. Yapılışı da oldukça pratik patatesleri yıkadıktan sonra alüminyum folyoya sarıp fırın teli üzerine yerleştirdim. Öylece yaklaşık  1 saat 200-250 derecede pişti, bu sırada içerisine herkes kendi istediğinden istediği kadar eklesin diye çeşitli garnitürler hazırladım: rus salatası, sosis, mantar, makarna salatası, çeşitli baharatlar,turşu, kendim için brokoli masada bulunanlardan birkaçı...Patatesler piştikten sonra bıçakla ortadan ikiye araladım biraz tereyağ, tuz ve rendelediğim kaşarları da ekleyerek kaşık yardımıyla ezdim patatesler öyle güzel pişmişti ki zaten bir kaç müdahale ile püreye dönüştü  ve sıcak servis ettim, üzerine isteyen istediği garnitürlerden ekleyerek keyifle yendi. Kesinlikle tavsiye ediyorum şimdiden afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder