22 Kasım 2012 Perşembe

Lahmacun :)

Evde lahmacun olurmu demeyin yaptım oldu :D pekte lezzetliydi biraz el çabukluğunuz varsa yapamayacak yoktur oldukça basit bi tarifi var et sevmeyenler peynirle veya başka seçeneklerlede deneyebilir...
Hamuru için :
1 bardak ılık süt
1 bardak sıcak su
1 çay kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı şeker
1 adet yaş maya
Göz kararı  un (yaklaşık 4 bardak unu alıyor )
Hamurun hazırlanışı : sıcak suya mayayı ve şekeri katıp karıştırark suda mayayı erittim bir miktar una katıp sütüde ekleyip tuzuda ekledikten sonra oldukça yumuşak bir hamur elde ettim kabın kapağını örtüp 30 dk kadar mayalamaya bıraktım...
Üzeri için Malzemeler :
400 gr yakın kıyma
1 orta boy soğan
3 domates
1 kırmızı biber- yeşil biber
1 tatlı kaşığı salça
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tutam maydanoz
tuz karabiber kimyon isteğe bağlı baharatlar....
tüm karışımı eti eklemeden robotta ince kıyım haline getirip en sonda kıymayı baharatları ekleyip karıştırdım...
daha sonra hamurumu ince açıp kıymalı karışımımı hamura yayıp önce tavada altını pişirdim. Sonrada fırın ızgarasında üstünü pişirdim :) bir taraftan hamur açıp kıymalı karışımım üzerine yayarken bi taraftan ocağı kontrol edip bir taraftanda fırından pişen lahmacunlarımı tabağa servis almam gerekti :) Ama lezzetine herşey değerdi keyifle yedik eşimle... deneyenlere şimdiden afiyet olsun ...
                                 dumanı üstünde sıcacık bir fotoğraf olmuş :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder