22 Kasım 2012 Perşembe

Sufle'M

Yaptığım denediğim güzel tarfifleri burda paylaşacağım vakit buldukça ...
Eşimin uzun zamandır sufle yeme isteği bende neden evde denemeyeyim ki düşüncesi oluşturdu ve geçtiğimiz hafta sonu deneme fırsatım oldu oldukça değişik tarifler araştırdım en sonunda kendimce birşeylerde ekleyerek nefis sonuca ulaştım paylaşmaktanda son derece mutluluk duyuyorum...

Malzemeler (4 kişilik orta boy kalıplarda)
2 yumurta
1 fincan un
1 fincandan biraz az toz şeker( isteğe bağlı miktarı)
1.5 fincan süt
2 kaşık kakao
50 gr bitter çikolata
2 çorba kaşığı tereyağ
Yapılışı:
Tencerede unu yağı kakaoyu biraz kavurup sütü ekledim hızla karıştırdım
ocağı kapatır kapatmazda parçaladığım bitterleri ekledim tencerenin kapağını örttüm ve soğumaya bıraktım...
ayrı bir kapta yumurtalar oda sıcaklığında beyazına çok az tuz ve şekerle  sarısından ayrırak çırptım yumurtanın beyazı öyle köpürdüki kabı ters çevirdiğimde dahi dökülmiyecek kıvamdaydı sarısınıda katıp çırpmaya devam ettim...Soğuyan krema kıvamındaki karışımımı kaşıkla yumurta köpüklerini söndürmeden :) yavaş yavaş ekledim ve çok karıştırmadan yağladığım ve şekerlediğim fırın kaplarıma döktüm yaklaşık 15 20 dk pişirme süresi 175 derecede pişen suflem dondurma servisiyle oldukça lezzetliydi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder