22 Aralık 2012 Cumartesi

Basit poğaça

İsminden de anlışalacağı gibi oldukça basit hem yapılışı hemde malzemeleri açısından ,bu tarif annemden :) anne poğaçasını özlediğimde bende evde yapmaya çalışıyorum...Bugün kahvaltıda sıcak poğaçalar ile eşime süpriz yaptım...
Malzemeler
Un
2 ölçü süt
1 ölçü yağ (ben zeytinyağ tercih ettim )
Yaş maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
Mayayı yumuşatacak kadar sıcak su
Üzeri için 1 yumurta sarısı
Yapılışı
Bir miktar unu geniş bir kaba aldım ortasını açtım yağı sütü ilave ettim ben malzemeleri genelde ılık olarak ekliyorum annemden aldığım bir puf noktası ... bir miktar kaynar suyun içine yaş mayayı ve şekeri ekleyerek homojen bir karışım haline getirdim ve una ekledim oldukça yumuşak bir hamur elde ettim üzerini kapatıp hafif sıcak ortamda (kalerifere yakın bir noktada ) beklettim..Bu sırada içine ekleyeceğim malzemeleri hazırladım kendim için ıspanaklı peynirli :) eşim içinse sosisli sucuklu ve nutellalı poğaçalar hazırlamayı uygun gördüm...Patatesli veya başka sevilen malzemelerle de poğaça içi denenebilir...Bu sırada beklettiğim hamur oldukça kabardı ufak bezelere ayırarak hazırladığım içleri ilave ettim ısıttığım 180 derecelik fırında yaklaşık 30 dk kadar pişirdim normalde daha ufak tek ısırımlık yaptığım poğaçalar piştiğinde bayağı kabarmış ve büyümüşlerdi :) afiyetle yedik....Teşekkürler anneciğim... Öğrendiğim yaptığım herşey senin sayende...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder