27 Aralık 2012 Perşembe

Fındıklı Kurabiye

Bu kurabiyeyi çok seviyorum hem uzun süre taze kalıyor hem de yapılışı çok kolay oldukça da lezzetli :) Geçen hafta sonu eşimin arkadaşları akşam çayına ,eşleriyle misafirliğe geldiler bende bu nefis kurabiyeleri pişirmeyi uygun gördüm... Menüde Tandır böreği, İçli köfte, fındıklı kurabiyeler,yaş pasta, kestane şekeri vardı içli köfte hariç ( annemin eline sağlık dondurucuya epeyce hazır etti içli köftelerden ) hepsi benim ellerimden bi kaç saat içinde hazırlandı gelen misafirler büyük keyifle ve benim yaptığıma inanamıyarak hepsinden yediler bende çok mutlu oldum :) kurabiyenin tarifine gelince ...
Malzemeler
1 paket margarin
1 su bardağı sıvı yağ
2 yumurta ( 1nin beyazı üzerine )
2 kaşık yoğurt
2 çay bardağı toz şeker
6 bardak un
1 vanilin
1 kabartma tozu
Yeteri kadar fındık
 (Malzemeleri yarıya indirerek yapıyorum ben , kalabalık olmadığımız için yeterli geliyor 20 adete yakın çıkıyor )....

Yapılışı ; bir yumurta beyazını ayırıp ve Fındıklar hariç tüm malzemeleri karıştırıyorum bu sırada fındıklarımı iri kalacak şekilde hafif parçalıyorum ( bir poşetin içindeki fındıkları kepçenin tersiyle bir kaç kez vuruyorum ) minik yuvarlaklar elde ettiğim hamurları önce ayırdığım yumurta akına batırıp sonra da fındıklara batırıyorum önceden ısıttığım 180 derecede yaklaşık 20 30 dk kadar üzeri ve altı kızaracak şekilde pişiriyorum servis etmeden önce pudra şekerleriyle de süslenebilir afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder