28 Ocak 2013 Pazartesi

Paşa sarması

Oldukça hafif olan sütlü tatlı çeşitlerinden en çok sevdiğim lezzettir paşa sarması ...Geçen akşam eşimle konuşurken bu tatlıyı bilip bilmediğini sordum daha önce yemediğini tarif etsene nasıl birşey dedi görünümü lokum gibi, tadı muhallebi gibi desem değil puding gibi desem değil ama tadı da çok güzel dedim :) ismi itibari ile dikkatini çeken bu tatlıyı yapmam şart olmuştu ve en kısa sürede denedim ...ve anlatıldığı gibi zor olmadığını gayet rahat sarılabilir olduğunu farkettim... görünüm olarak da lezzet olarak da eşimden tam notu alan bu tatlıyı daha fazla uzatmadan paylaşmak istiyorum ;)
Malzemeler:
3,5 su bardağı süt
1/2 bardak un
1/2 bardak şeker
1 vanilin
100 gr margarin
ceviz ,hindistan cevizi, ben kakao da kullandım isteğe bağlı ;)

Yapılışı; margarin ve unu karıştırark bi süre pişiriyorum karışımın rengi değişmeye başlayınca yavaş yavaş sütü ilave edip karıştırmaya devam ediyorum topaklanma olmaması için bi süre mikserde çırpıyor ve kıvam alıncaya kadar orta ateşte pişirmeye devam ettim en son şeker ve vanilini de ekleyip ocaktan aldığım karışı yaklaşık beş dk mikserde çırptım.... geniş bir kabın zeminine hindistan cevizi, kakaolu pasta süslerinden, birazda kakao serptim ve üzerine pişirdiğim muhallebiyi yavaş yavaş tüm semini kaplıyacak şekilde döktüm ben bu borcamda yaptım ve ölçüsü tam geldi :)
buz dolabında yaklaşık 2 saat beklettiktan sonra iki parmak genişliğinde kesip krem şanti ve ceviz bi kaçınada (vişne reçelide ekledim) ekleyerek sardım ve nefis paşa sarmalarım hazır oldu bile.... sunumunu yaparken paşalara layik paşa sarması gönlümün paşalarına yaptım diye de ekledim kardeşim ve eşim afiyetle yediler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder